Ons advies voor succesvol daten

Artikel 2

Je eigen PR-plan

Door Blanca van den Brand

Marketing, reclame en PR: allemaal termen die feitelijk in de bedrijfswereld thuis horen, maar die eigenlijk net zo goed van toepassing zijn op de wereld van het daten. Net als in de economie geldt hier namelijk de regel van vraag en aanbod. En ook hier gaat het om het goed in de markt zetten van een product, een wel heel bijzonder product, te weten jezelf. Voordat jij je gaat begeven op de online markt is het dan ook wellicht raadzaam om even stil te staan bij een aantal zaken en jezelf een aantal belangrijke vragen te stellen. In plaats van met de 4 marketing p's, te weten product, plaats, prijs en promotie, dien je namelijk rekening te houden met de 4 dating d's: doelgebied, doelstelling, doelgroep en doelwit. Hoe concreter je antwoorden op de vragen zijn, hoe groter de kans dat jij via deze weg jouw ideale partner zal vinden.

Doelgebied. Waar ga jij je romantische kansen beproeven?In de voetbal is het doelgebied het begrensde speelveld waar er gescoord wordt. Lexamore biedt je een online baltsterrein en de mogelijkheid om via het net een potentiële partner te scoren.

Doelstelling. Wat wil je bereiken?Het is nog al een verschil of je opzoek bent naar een one night stand of naar een langdurige relatie. Beide doelstellingen behoeven een andere aanpak om dat doel daadwerkelijk te bereiken. Weet wat je wil en ben daar te allen tijde duidelijk en eerlijk in.

Doelgroep. Voor wie ben jij interessant?Als jij je (weer) op de markt begeeft, is het belangrijk om je eigen doelgroep in kaart te brengen. Iedereen heeft zo zijn eigen marktwaarde en het is goed om die te kennen zodat je niet te hoog, maar zeker ook niet te laag inzet. Zoals de wijze Michelangelo het stelde: "Het grootste gevaar is niet dat we ons doel te hoog stellen en het niet halen, maar dat we ons doel te laag stellen en het wel halen".

Doelwit. Wat voor persoon is voor jou aantrekkelijk en interessant?Dit is wellicht nog wel de belangrijkste vraag die je jezelf dient te stellen. Weet jij op wie jij als cupido je pijlen richt? Hoe beter jij namelijk weet naar wie jij opzoek bent, hoe gerichter je kunt zoeken en hoe groter de uiteindelijke kans van slagen.

Stel jezelf deze gemakkelijke "Wie, Wat, Waar en Waarom?" vragen en stel aan de hand van deze 4 dating d's een soort eigen PR-plan op. Dan heb je duidelijker voor ogen wat jij zoekt en daarmee groeit de kans op een succesvolle zoektocht. Als je bijvoorbeeld een mantelpakje in plaats van een zomerjurkje nodig hebt, dan kun je gerichter zoeken. Zo ook als je op zoek bent naar voetbalschoenen in plaats van naar chique stappers. En daarmee is succes verzekerd!

Ontmoet de singles die
echt bij u passen

  • Doe gratis onze persoonlijkheidstest
  • Bekijk UW matches
  • Neem contact op

Online help

Alle antwoorden
op uw vragen: